Dappere dodo

(30 augustus 2017)

Ik ken een dappere dodo, nog geen jaar en dat is een bijzonder verhaal.

Ze is dapper en al dan wel geen dodo maar toch past deze uitdrukking als een handschoen.

Je zou maar allebei een Burn-Out hebben en elkaar dan leren kennen. Dat klinkt misschien als een treurige bedoeling maar niks is minder waar. Via via wist ik dat deze dappere dodo ook was getroffen door komeet ‘Burn-Out’. Toen ik ideeën had voor een steungroep, stuurde ik een berichtje, vroeg naar haar mening en of ze een keer wou een bijeenkomst wou bijwonen.

Wat daarna ontstond was een fijne vriendschap.

Waarbij we ons niet hoefden te verantwoorden, elkaar begrepen. Dat ik ’s middag moest slapen een gewoon gespreksonderwerp was. Geen vragen. Dat we allebei door de week niet zo veel te doen hadden en eens konden afspreken. Geen vragen. Adviezen aan elkaar vragen, verhaal bij elkaar kwijt kunnen, helpen met aardig zijn voor elkaar omdat aardig zijn voor onszelf nog wel eens moeilijk was.

Huilen, lachen het zat allemaal in ons pakket.

In juli hebben we het prachtige Berlijn bezocht, mijn lichaam liet me eventjes weer in de steek en dappere dodo begreep me, een hele fijne reisgenoot. Niet schuldig bij elkaar hoeven voelen.

Vanuit haar Burn-Out heeft ze besloten wat ze echt wil. Reizen. Deze dappere dodo vertrekt volgende week. Ze gaat een jaar reizen aan de andere kant van de wereld. Omdat zij dat wil!

En dat vind ik ontzettend dapper! Ik zei toch dat dappere dodo gepast was.

Trots op jou Kirsten maar ik ga je zeker missen!

Wees aan de andere kant van de wereld lief voor jezelf, voel wat jij wil en geniet!

We gaan gewoon verder met herinneringen maken, aan de andere kant van de wereld of niet.

Liefs Kim X

”We blijven niet hangen, we kijken vooruit. We gaan vooruit.”

DSC_0420.jpg

Plaats een reactie